Primjer iz prakse: McDonald’s

McDonald’s je američka tvrtka prehrambene industrije i svjetski lanac restorana brze hrane. Svaki McDonald’s-ov restoran rukovođen je putem franšize, pripojenja, ili same korporacije. Korporacijski prihodi dolaze od najma, taksi i naknada plaćenih od franšiza, kao i od prodaja ostvarenih od organizacijski rukovođenih restorana.

McDonald`s logo

McDonald`s logo

E-učenje u britanskim McDonaldsima

Kineo, vodeći svjetski pružatelj usluga e-učenja i britanski McDonald˙s sklopili su dogovor da razviju takvo riješenje e-učenja koje je:

  • U prve dvije godine smanjilo troškove za 5 mil. funti.
  • Direktno pridonijelo povećanju profita
  • Povećalo brzinu prenošenja znanja na radnom mjestu.

Može li e-učenje pomoći da McDonald`s posluje s profitom?

Ono što je McDonald˙s uvijek dobro radio je balansiranje troškova zaposlenih, sirovina, prodaje itd. Jedan od ključeva uspijeha u tom polju je to što su uvijek provodili obuku svojih zaposlenika. Međutim njihova tradicionalna face-to-face obuka više od 1000 zaposlenika u 1250 restorana svake godine predstavljala je veliki trošak. Upravo zbog toga se McDonald’s u Ujedinjenom Kraljevstvu odlučio istražiti alternativne načine obuke svojih zaposlenika, koje bi im omogućile niže troškove.

Razvijeno riješenje

Prvo što je trebalo učiniti je razraditi tri ključna aspekta za kontrolu poslovanja, a to su:

  • Vještine upravljanja financijama
  • Vještine upravljanja zalihama
  • Upravljanje zaposlenicima

Sustav e-učenja trebao je biti uspostavljen na atraktivan i zanimljiv način koji bi u potpunosti podržavao standarde kvalitete i stila koje idu uz McDonald’s brand. Za McDonald’s i Kineo, uzimanje brzog pristupa učenju nije značio pristajanje na kompromise u vidu kvalitete procesa učenja.

U procesu razvijanja održivog modela brzog e-učenja, prošli su kroz slijedeće korake:

1. Uspostava funkcionalnog prototipa modela

Svrha ovog koraka bila je:

  • Testirati kvalitetu outputa
  • Testirati brzinu procesa te potrebnog napora za svladavanje

2. Odluka da se koristi Articulate za e-učenje

Za one koje žele saznati više o Articulate-u : http://www.articulate.com/

3. Izgradnja modula

4. Zreli model – davanje potpune kontrole u ruke McDonald´sa

Rezultati i koristi uspostave e-učenja:

Rezultati su bili iznad svih očekivanja te su čak i sami zaposlenici dali vrlo pozitivan feedback. Dio rezultata ankete prikazano je u slijedećoj tablici:

Izjava

% slaganja

2009

2010

Ovo je relevantno za moj posao.

94%

94%

Naučeno mogu iskoristiti  u praksi.

91%

92%

Primio/la sam informacije koje su mi potrebne za dobro obavljanje posla.

92%

92%

Uštede

Rezultati su pokazali da je u prvih 12 mjeseci ostvarena ušteda od milijun funti, dok se u idućih 12 mjeseci taj broj popeo na 5 milijuna funti, što predstavlja velik povrat na investirano.

Poboljšanje poslovnih rezultata

  • Porast prodaje za 10%
  • 6% više obavljenih transakcija
  • Ključni pokazatelji profitabilnosti hrane poboljšali su se između 0,05% i 1%, što je direktno povezano s ciljevima učenja.
  • Značajno smanjenje troškova

Izvori:

https://www.kineo.com/documents/casestudy_McD1.pdf

https://www.kineo.com/food-drink-case-studies/mcdonalds-uk-rapid-e-learning-in-action.html

http://community.articulate.com/blogs/elearning-examples/default.aspx

Featured image: Image courtesy of ddpavumba at FreeDigitalPhotos.net

Milan Mandić

Latest posts by Milan Mandić (see all)