Primjer iz prakse: VIPnet

VIPnet je vodeći inovator na hrvatskom tržištu mobilnih komunikacija čiji broj korisnika premašuje brojku od 2,2 milijuna. Rangiran je kao jedan od najboljih svjetskih operatera čija se uspješnost temelji na kvaliteti mreže i usluga. Partner je svjetski vodećeg mobilnog operatera Vodafone, a ono što je važno za ovo razmatranje je implementacija Cognitova Composica Enterprise sveobuhvatnog alata za poslovno e- učenje.

Vipnet1-460x250

VIPnetov logo

Povijest implementacije poslovnog e- učenja kod VIPneta vraća nas u 2008. godinu. Do tada je VIPnetov management ljudskih resursa koristio klasičan način treninga zaposlenika, u učionicama u kojima se kontakt predavača i polaznika tečaja odvija na istom mjestu, a interakcija u realnom vremenu. S vremenom se pokazalo kako je teško osigurati dovoljno treninga na dislociranim uredima, raspršenim u cijeloj zemlji jer su treneri, a ponekad i zaposlenici morali putovati s jednog kraja Hrvatske na drugi.

S obzirom da VIPnet svojim korisnicima nudi tehničku i telefonsku podršku 24 sata dnevno, 7 sati u tjednu, zahtjevao je sustav koji će znanje agenata održati u korelacijskom odnosu  s brzorastućim razvojem tehnologija i usluga koje VIPnet pruža. Zbog toga, nastavni materijali morali su se prilagoditi kako bi odgovarali različitim potrebama različitih odjela. Prodaja i kontakt centri zahtjevali su manje, ali češće interne tečajeve dok su tehničkom osoblju bili potrebni treninzi koji će omogućavati veću razinu specifičnih stručnih znanja te se javila potreba razvoja različitih vrta tečajeva, a VIPnet je spoznao kako će se njegovi ciljevi najuspješnije realizirati primjenom alata za e- učenje hrvatske tvrtke Cognita.

Cognita je okupila ekspertni tim stručnjaka i konzultanata koji su uzeli u obzir sve korisničke zahtjeve te pronašili optimalno rješenje koje se očituje kroz sljedeće aspekte:

  • Podrška pretvorbe nastavnih materijala, ranije kreiranih u različitim formatima, u module poslovnog učenja podržanog SCORM- om
  • Razvoj jednostavnog i intuitivnog korisničkog sučelja
  • Mogućnost stvaranja interaktivnog sadržaja koji će zainteresirati krajnje korisnike
  • Laka prilagodba prilikom izmjena postojećeg sadržaja i dizajna tečaja
  • Podrška pri intezivnom učenju novih zaposlenika

Provedba cjelokupnog rješenja poslovnog e-učenja u VIPnetu sastojala se od sinkronizacije LMS-a s postojećim aplikacijama i same implementacije Composice koji je uključivao pilot- projekt, treninge za tehničku podršku i administraciju te razvoj sadržaja obuke. Prednosti provedbe poslovnog e-učenja najbolje opisuju riječi Madlene Đurović, specijalistice za zapošljavanje i razvoj karijere u VIPnetu: „Vrijeme treninga je značajno smanjeno. To je osobito vidljivo u prodajnom odjelu, gdje treninzi moraju biti izvršeni u kratkim rokovima dok se agenti (polaznici tečaja) nalaze na međusobno udaljenim mjestima. Naši zaposlenici uživaju sada brži pristup treninzima ili tečajevima i širi je raspon ponuđenih sadržaja. Oni mogu učiti kada i gdje to žele. Lakši i brži razvoj sadržaja tečaja rezultira bržim razmjenama znanja kroz tvrtku. To je iznimno važno za VIPnetove trenere jer su oni odgovorni za izradu materijala u vrlo kratkom vremenu koji moraju zadovoljiti različite potrebe svih polaznika.“

VIPnet planira nastaviti korištenje poslovnog e- učenja za brži razvoj nastavnih materijala. Tvrtka planira razviti niz unutarnjih treninga kroz poslovno e- učenje za prodaju i CS, kako bi se e- učenje razvilo kao primarna metoda treninga za te odjele. Osim toga, radi se na daljnjem razvoju modula i integraciji  poslovnog e- učenja  različitih odjela kao što su management ljudskih resursa, marketing, tehnički odjel, administrativni odjel i ostali.

Izvori:

http://www.vipnet.hr/ljudski-resursi

http://www.composica.com/