Virtualna škola

Koncept virtualne škole neprestano je u razvoju prvenstveno zbog tehnologije koja se stalno mijenja, a možemo ga definirati kao platformu za učenje putem interneta odnosno kao logično proširenje upotrebe računala u procesu učenja. Za razliku od klasičnih škola, polaznici virtualne škole se prijavljuju u sustav putem svojih računala s bilo koje lokacije te preuzimaju materijal i instrukcije putem interneta.

Potražnja za ovim oblikom obrazovanja je u porastu o čemu svjedoči činjenica da preko 60% američkih sveučilišta nudi mogućnost stjecanja online diploma te da je više od milijun djece upisano u virtualne škole diljem SAD-a uz stopu rasta od 30% kroz posljednjih deset godina.

Tipovi virtualnih škola

Virtualne škole se mogu podijeliti u tri kategorije: neovisne, sinkrone i broadcast virtualne škole, odnosno one koje emitiraju svoj sadržaj putem interneta.

  • Neovisne virtualne škole karakterizira mogućnost polaznika da pristupe sadržaju i učenju kada god žele. Ovaj model se još naziva i asinkroni jer nema vremenske komponente odnosno strogog rasporeda niti izravne komunikacije između polaznika i nastavnika.
  • Sinkrone virtualne škole obilježavaju zakazani online sastanci s drugim polaznicima i nastavnicima putem videokonferncija ili chatova uživo, odnosno zahtijeva se komunikacija i suradnja u točno određenom vremenu. Ovaj model omogućava socijalizaciju ali i smanjenu fleksibilnost s druge strane.
  • Broadcast model virtualnih škola odnosi se na pristup učenju putem interneta gdje ne postoji mogućnost izravne komunikacije između polaznika i nastavnika jer polaznici savladavju sadržaj koji je unaprijed pripremljen i dostupan na webu.

Slika prikazuje online obuku

Prednosti za organizaciju koja uvede virtualnu školu kao sredstvo obuke svojih kadrova su:

  • niži troškovi u odnosu na tradicionalan pritup učenju
  • fleksibilan raspored čime se ne remeti radno vrijeme zaposlenika
  • mogućnost polaganja tečajeva koji su nedostupni u okolici poduzeća tradicionalnim putem
  • nema putnih troškova
  • nema troškova literature za učenje

Prednosti za zaposlenike koji pohađaju virtualnu školu su svakako ušteda vremena koje bi nepotrebno trošili na put do škole i natrag, te razvoj računalne pismenosti kao dodatna vrijednost i za pojedinca i za organizaciju u suvremenoj ekonomiji. Priprema za ispite je jednostavna uz materijal dostupan u svakom trenutku. Moguće je uzeti predah bilo kada bez ikakvih posljedica. S druge strane fleksibilnost rasporeda virtualne škole može biti nedostatak ukoliko se ne odredi čvrst plan učenja kojega se treba pridržavati; inače dolazi do neuspjeha. Dakle, nužnost organiziranja vremena je ključan aspekt za uspješnost ovakvog tipa edukacije.

Virtualna škola kao škola budućnosti?

Razvoj novih tehnologija i sredstava komunikacije doveo je do toga da je dio učenja i obuke napustio tradicionalne okvire fizičke škole, jer je virtualna škola informacijski sustav baziran na novim informatičkim i komunikacijskim tehnologijama koje omogućuju sve aspekte obuke i obrazovanja bez potrebe za postojanjem fizičke zgrade škole. Stoga su potencijalne prednosti za organizaciju brojne. Međutim teško je govoriti o obuhvatu ovakvog tipa obrazovanja u budućnosti odnosno o utjecaju i značaju koji će imati s obzirom da se tehnologija neprestano mijenja, sigurno je jedino da će ovakav način učenja postajati sve zastupljeniji i u poslovnom okruženju.

Izvori:

  1. Virtual Classrooms Software
  2. Wendl Foundation
  3. FNO.ORG

Slike:

Online study, image courtesy of ddpavumba at FreeDigitalPhotos.net

Online training, image courtesy of jscreationzs at FreeDigitalPhotos.net