Webinari – edukacija ili marketing

U sve većem razvoju tehnologije svi aspekti života su pod njenim utjecajem. To se odnosi i na edukaciju te sa poslovnog aspekta i na marketing. Jedan od novih načina komunikacije i prezentacije sadržaja predstavlja webinar. On omogućava predstavljanje sadržaja bilo u svrhu obrazovanja ili u svrhu marketinga koristeći razne audiovizualne alate kao što su powerpoint prezentacije te razni komunikacijski kanali na internetu. Jedna od uloga webinara je da služi kao vodič pri svladavanju novih sadržaja kroz svoje opcije komunikacije i mogućnosti spremanja podataka za buduće korištenje. Zahvaljujući mogućnosti trajnog spremanja korisnici ne gube vrijeme na zapisivanje te se mogu u potpunosti posvetiti sadržaju, odnosno tematskoj cjelini koju obrađuju. Još jedna od glavnih prednosti webinara je što je dostupan na svakom mjestu na kojem postoji internet veza. Danas je internet dostupan na skoro svim mjestima zahvaljujući velikom ulaganju i instaliranju potrebne infrastrukture. Webinar je sada najnoviji trend u prostorima web konferencije, a osim toga umanjuje poteškoće pronalaženja velikog broja klijenata. Moguće je pronaći mnoštvo različitih softvera za izradu webinara, a neki od najboljih i najpouzdanijih su:

-  On24; BrighTalk; ReadyTalk; Streamlogics; Instant Presenter i sl.

Ovisno o vrsti softvera i njegovog proizvođača njegove značajke i opcije u korištenju mogu varirati. Ovisno o trošku korisniku se omogućava da izabere onaj koji njemu najviše odgovara, tj. plaćanje po minuti, tjedno, mjesečno ili godišnje.

Postoji mnogo vrsta oglašavanja na internetu, a jedan od njih je putem webinara. Sa aspekta marketinga webinare sve više koriste i poduzeća zbog svojih mnogobrojnih prednosti. Vlasnici tvrtki ih koriste zbog toga što im omogućavaju dostizanje željenog segmenta na tržištu mnogo lakše  uz promicanje kvalitete proizvoda i usluga online te podizanjem svijesti kupaca o položaju i snazi tvrtke na tržištu. Također pruža prednosti smanjenja troškova putovanja i dogovaranja konferencija  zbog mogućnosti susreta na mreži. Pravilno postavljena marketinška kampanja oko webinara može biti iznimno uspješna za poduzeće.

Glavni razlozi za korištenje webinara u marketinške svrhe:

  • Webinari štede novac – istraživanja su pokazala da su kompanije koje su pokrenule web seminare uštedjele do 75% na troškovima organizacije evenata (troškovi puta, smještaja, hrane i pića, iznajmljivanja soba za konferenciju).
  • Zahtijevaju manje vremena – prosječni webinari traju otprilike sat vremena te je puno lakše ljude obvezati ili pridobiti na kraći vremenski rok, u odnosu na konferencije koje mogu trajati i po nekoliko sati.
  • Odgovaraju i kupcima – omogućavaju im da se upoznaju sa proizvodima bez potrebe dugotrajnog ispitivanja osoba zaduženih za prodaju, a osim toga nedavno istraživanje je pokazalo da je čak 83% webinara korisno, 66% pruža mogućnost uštede vremena, a samo mali broj od 7% su predstavljaju loši i nezanimljivi webinari.
  • Povećavaju prodaju – obrazuju kupce o proizvodima te putem atraktivnih i dobro objašnjenih sadržaja nagovaraju kupce na kupnju proizvoda.

Naravno osim dobrih tu su uvijek i neki negativni aspekti pri korištenju webinara pa pogledajmo i neke o njih:

  • Povećanje dodatnih troškova – snimanje tehnologije za izradu webinara obično zahtjeva posebno računalo i zasebnu telefonsku liniju.
  • Potrebno je više promocije – bez kontinuirane promocije webinara najmanje 2-3 tjedna prije prikazivanja smatra se da nitko neće pristupiti webinaru. Promocija se može vršiti na vlastitim stranicama poduzeća, zatim putem e-maila ili objavljivanjem članaka u novinama i časopisima.
  • Smanjena pažnja polaznika – laka mogućnost da se potencijalni kupci zanesu nekim drugim poslom tijekom trajanja webinara (npr. telefon).

Na kraju kao što vidimo ima mnogo razloga za korištenje i nekorištenje webinara. O tim razlozima treba u svakom poduzeću raspraviti odgovarajući tim koji dobro poznaje snage i slabosti te prilike i prijetnje poduzeća te odabrati onu strategiju razvoja koja mu najviše odgovara. Pogrešna upotreba webinara može izazvati nepogodnosti za vlasnike, zaposlenike te čak i kupce.


REFERENCE:

Marketing and Sales Info: Using webinars for marketing pros and cons, dostupno na: http://www.businessknowledgesource.com/marketing/using_webinars_for_marketing_pros_and_cons_025925.html  [18.04.2013]

Johnson, C., M., Corazzini, K., N.,  Shaw, R.: Assessing the Feasibility of Using Virtual Environments in Distance Education,  2011, dostupno na:  http://www.kmel-journal.org/ojs/index.php/online-publication/article/view/68/72  [18.04.2013]

Davao, J.: Webinar a Great Way to Interactive learning, 2011, dostupno na: http://www.agentsofvalue.com/2011/08/webinar-a-great-way-to-interactive-learning/ [18.04.2013]

Myles,T.: Things You Need to Know About Webinars, 2013, dostupno na: http://smallbusiness.chron.com/things-need-webinars-33655.html [18.04.2013.]

Ivan Frane Alajbeg

Latest posts by Ivan Frane Alajbeg (see all)